woensdag 6 maart 2013

De lente?


De zon schijnt,
overweldigend licht,
de lucht is zwanger
van vele lentegeuren.
Ik sta bij een grafje, nauwelijks dertig centimeter groot,
omringd door vele sneeuwklokjes
Er branden drie kaarsen
nauwelijks zichtbaar in het felle zonlicht.
Serene sfeer!

Een kaartje
met voet- én handafdrukken
van nauwelijks één centimeter groot.
Een onbegrijpelijke steek van jaloezie
trekt door mijn lichaam...

Rauw verdriet
ongrijpbaar verdiet
stil verdriet
herkenbaar verdriet....

Ik zoek naar woorden
én betekenis
maar kan het niet vinden...

Ik trek jas en laarzen aan
en laat al snel het bos achter me
ik vind een verharde weg
en loop precies op de middellijn..
En .....
eindelijk komen er woorden...

Precies in het midden
van dood en leven
ligt de weg
tot Menswording.


2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook even geen woorden maar ik vind dat je het mooi verwoord hebt in je logje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen